עשיה חברתית
יריד צבע טרי 2020 בוטל, ובמקומו קיימנו מהדורת אונליין מיוחדת, אשר הציגה את הפעילות החברתית שלנו. במסגרת המהדורה, חממת האמנים הותיקה וחממת עיצוב חדשה הוצגו והעמידו לרכישה את מיטב העבודות של הקהילה היצירתית הישראלית, העצמאית והצעירה.
לצד החממות, השתתפו והוצגו שני הפרויקטים הוותיקים של צבע טרי למען הקהילה:
כ-1,300 גלויות הועמדו למכירה במסגרת פרויקט הגלויה הסודית – השנה בשיתוף עם קמפוס אריסון לאמנויות - בית הספר לאמנויות, תל-אביב. הגלויות נמכרו בשיתוף אתר mako, וכל ההכנסות ישמשו להמשך קיום וביסוס לימודי האמנות בבית הספר, ולתמיכה בתלמידים מרקעים מוחלשים, שהלימודים בבית הספר מאפשרים להם מימוש יכולות ייחודיות, ומזמנים צמצום פערים אמיתי. השנה הצלחנו לגייס מעל 215,000 ש"ח!
בנוסף הוצג פרויקט השותפות הייחודי של ארגון ג'וינט ישראל והמחלקה לתקשורת חזותית, בצלאל, באמצעות תערוכת צילום דיגיטלית תחת הכותרת:
!Don’t DIS my ABILITY
במסגרת הפרויקט נפגשו אנשים עם מוגבלות עם סטודנטים מהמחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל לתהליך יצירתי משותף במרחב ייחודי של "ארטיביזם" המשלב בין אמנות ואקטיביזם חברתי, ולשיחה על מין ומיניות, במטרה לנפץ סטיגמות לגבי אנשים עם מוגבלות. היוצרים תיעדו והמחישו את המפגשים האישיים שחוו באמצעות צילומי דיוקן וראיונות מרתקים.
התערוכה נוצרה בהנחיית איתי רון גלבוע, אמן ובוגר המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, וזאב אנגלמאיר, אמן, אקטיביסט ומרצה במחלקה לתקשורת חזותית, בצלאל.
משנתו הראשונה, תומך יריד צבע טרי בעשייה אמנותית למען הקהילה.
2,705,000 ש"ח גויסו על ידי פרויקטים למען הקהילה, במסגרת ירידי צבע טרי עד כה:
- • 1,685,000 ש"ח עבור מלגות לנוער שוחר אמנות ממשפחות מעוטות יכולת.
- • 160,000 ש"ח עבור תוכנית טיפול באמצעות אמנות לילדי פנימיות.
- • 160,000 ש"ח עבור סדנאות אמנות לילדים חולי סרטן.
- • 100,000 ש"ח עבור מימוש תוכנית הכשרת "מעצבים לעתיד".
- • 120,000 ש"ח עבור פרויקט עיצובי המקדם סובלנות כלפי אנשים עם מוגבלויות.
- • 500,000 ש"ח עבור פרסים ומלגות לאמנים, קרנות רכישה למוזיאונים ועוד.